Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden

 

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

 

Algemene informatie

Gegevens ggz-aanbieder

Naam regiebehandelaar: P.H.J. Kok BIG-registraties: 39916902316
Overige kwalificaties: BIG 19916902316
Basisopleiding: Neuro- en revalidatiepsychologie AGB-code persoonlijk: 94015663

Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Peter Kok, Praktijk voor Psychotherapie
E-mailadres: phjkok@gmail.com KvK nummer: 71231129

Website: https://www.kokpsychotherapie.nl

AGB-code praktijk: 94063877

Biedt zorg aan in 
de gespecialiseerde-ggz; categorie B

 

Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod

Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm): In de praktijk wordt met name individueel en persoonsgericht gewerkt. Uw emoties en belevingen staan centraal in de therapie. Mijn doel is om u te helpen om betekenis te geven aan uw eigen ervaringen, zodat u leert om uw mogelijkheden beter te benutten en beperkingen meer te accepteren. Een goede vertrouwensrelatie is hierbij essentieel. In het contact hecht ik dan ook veel waarde aan eerlijkheid, echtheid en respect. Daarnaast is mijn werkwijze ook integratief. Verschillende therapeutische methodes kunnen worden ingezet in de behandeling, naar gelang uw klachten en hulpvraag. Gedacht kan worden aan cognitieve gedragstherapie (CGT), Emotionally Focused Therapy (EFT), schematherapie (SFT), dialectische gedragstherapie (DGT) en EMDR. Klachten waarmee u onder meer in mijn praktijk terecht kunt: depressie, angst, piekeren, last houden van nare of schokkende ervaringen, burn-out gerelateerde klachten, slaapproblemen, onduidelijke lichamelijke klachten, problemen in de emotieregulatie, rouwverwerking, perfectionisme, identiteitsproblemen, persoonlijkheidsproblematiek.

 

Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:

Depressie
Angst

Restgroep diagnoses

Psychische stoornissen door een somatische aandoening
Slaapstoornissen
Persoonlijkheid

Somatoforme stoornissen

 

Samenstelling van de praktijk

Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:

Indicerend regiebehandelaar:
Naam: Peter Kok
BIG-registratienummer: 39916902316

BIG-registratienummer: 19916902325

Coördinerend regiebehandelaar:
Naam: Peter Kok
BIG-registratienummer: 39916902316

BIG-registratienummer: 19916902325

 

Professioneel (multidisciplinair) netwerk

Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:

Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten

Ggz-instellingen

Psychiater
Lichamelijk werkend therapeuten (fysiotherapeut, psychomotorisch therapeut) Grotere GGZ-instellingen

Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):

Monique Jeuken (BIG 69059832125/89059832116/69059832125)
Eli Kok (BIG 89044333816)

Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft: Ik werk samen met collega psychotherapeuten voor (door-)verwijzing, inhoudelijk overleg over diagnostiek en behandelbeloop, intervisie en voor specifieke deskundigheid. Voor medicatie verwijs ik cliënten naar de eigen huisarts of naar een psychiater.

Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst): Cliënten kunnen contact opnemen wanneer de praktijk geopend is. Binnen kantooruren kunnen cliënten ook contact opnemen met de huisarts. In de avond en in het weekend kunnen cliënten contact opnemen met de huisartsenpost. Cliënten worden zowel schriftelijk, mondeling als via de website geïnformeerd over de gang van zaken binnen de praktijk met betrekking tot (dreigende) crisissituaties. Bij langdurige afwezigheid van de therapeut worden afspraken gemaakt over de bereikbaarheid van een vervanger.

Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH? Nee, omdat: Huisartsenposten in de regio zijn over het algemeen goed te bereiken en zijn in staat een goede inschatting te maken van wat nodig is.

Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: Ik neem deel aan meerdere intervisiegroepen, overleg het meest frequent (maar niet uitsluitend) met:

Monique Jeuken (BIG 69059832125/89059832116/69059832125) Eli Kok (BIG 89044333816)
Erik Peeters (BIG 69046198225/89046198216)

Cora van Dijk (BIG 29049645125/29049645125)

Monessa Westbroek (BIG 29049176525/29049176525/49049176516)

Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren: Intercollegiaal overleg over lopende casuistiek (indicatiestelling en behandeling). Intercollegiaal overleg over praktijkvoering

 

Bevordering van samenwerking

Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg

Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Ja

Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: https://www.kokpsychotherapie.nl

Behandeltarieven:

Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: 
https://www.kokpsychotherapie.nl

 

Kwaliteitswaarborg

Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is: 

Intervisie
Visitatie

Bij- en nascholing

Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden

De beroepscode van mijn beroepsvereniging

Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: www.lvvp.info

 

Klachten- en geschillenregeling

Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris): Zie het document van de LVVP met betrekking tot de klachtenregeling voor LVVP-leden.

Link naar website: https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregelingvolwassenen/

 

Regeling bij vakantie en calamiteiten

Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij

Monique Jeuken (BIG 69059832125/89059832116/69059832125)
Eli Kok (BIG 89044333816)

Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten: Ja

 

Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt

Wachttijd voor intake en behandeling

Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen). Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.kokpsychotherapie.nl

 

Aanmelding en intake

De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt): Cliënten kunnen zichzelf aanmelden of kunnen worden aangemeld door de huisarts. De cliënt kan zelf contact met mij leggen via email of via het contactformulier op de website. Vervolgens neem ik uiterlijk binnen twee werkdagen telefonisch contact op om een eerste inschatting te maken of iemand bij mij aan het juiste adres is. Indien dit niet het geval is, denk ik mee over een alternatief hulpaanbod. Na inschrijving wordt een bevestiging hiervan via mail toegestuurd. Als er direct plek is wordt de cliënt uitgenodigd voor een intakegesprek. Indien cliënt op de wachtlijst wordt geplaatst, wordt informatie gegeven over actuele wachttijden en worden indien nodig afspraken gemaakt voor overbrugging. Wanneer er alsnog plek is, wordt telefonisch of via mail contact opgenomen om een afspraak te maken. Voor het eerste intakegesprek ontvangt de cliënt een informatiebrief, aanmeldformulier, toestemmingsformulier en een verzoek ROM in te vullen. Indien niet aanwezig, wordt ook gevraagd om een verwijsbrief. Client is daadwerkelijk aangemeld wanneer de benodigde formulieren ontvangen zijn door de behandelaar.

Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt: Ja

 

Behandeling

De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt): Ja

Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft: Ja

Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt: Bij aanvang van de intaketraject wordt mondeling uitleg gegeven over de procedure. Aan het eind van het intaketraject volgt een behandeladvies, waarin de gestelde diagnoses, de voorlopige conclusies en de opties voor behandeling duidelijk besproken worden. Samen met de cliënt (en eventueel diens naasten) wordt dan een plan van aanpak gemaakt. Alles wordt vastgelegd in een behandelplan, dat zowel mondeling als schriftelijk door de cliënt geaccordeerd wordt. Het behandelplan wordt opgeslagen in het EPD, indien gewenst ontvangt cliënt zelf ook een afschrift.

Gedurende de behandeling wordt regelmatig geëvalueerd, tenminste eenmaal per 6 maanden. Indien nodig wordt de behandeling bijgestuurd.

De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM): De voortgang van de behandeling wordt regelmatig geëvalueerd. Een eerste evaluatiemoment is er in de regel na vijf tot acht gesprekken, daarna in ieder geval eenmaal per 6 maanden. Indien nodig wordt de behandeling bijgestuurd. Minimaal aan het begin en eind van een behandeling, of minstens 1x per jaar bij langer durende behandelingen, vullen cliënten ROM-lijsten in, welke mondeling besproken worden en in het behandelplan worden opgenomen.

Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor: In de regel vindt een eerste evaluatie na vijf tot acht gesprekken plaats. Daarna in ieder geval iedere 12 maanden. Indien nodig/gewenst wordt eerder een evaluatiemoment ingepland.

Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe): Na afronding van de behandeling, of tenminste ieder jaar, wordt de CQI afgenomen. Daarnaast wordt ROM afgenomen en besproken. Gedurende de evaluaties wordt de cliënttevredenheid ook mondeling besproken. 14. Afsluiting/nazorg

Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen: Ja

De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt: Ja

Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt: Ja

 

Omgang met patientgegevens

Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals: Ja

In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle): Ja

Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa: Ja

 

Ondertekening

Naam: Peter Kok
Plaats: Bavel

Datum: 13-02-2019

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld: Ja

06-82111558
Contactformulier
fade Strijenlaan 68a
4835 RE Breda
Klik voor de locatie
Wachtijden

 

NIEUWS: inmiddels is duidelijk met welke zorgverzekeraars de praktijk een contract heeft in 2025. Klik hier voor meer informatie.